hellomaddyhellobaby.blogg.se

En tjockis på tjocken - mitt liv som rund & gravid 25-årig tjej i en liten & tråkig men fin stad i söder tillsammans med min sambo & två norska skogisar.:><3

Helgens bravader.

Publicerad 2012-12-03 12:43:19 i

Vi har haft en riktig toppenhelg! Känns så härligt att se tillbaka på nu när en ny vecka har börjat och Alex jobbar hela tiden igen.
 
I lördags hängde jag på kattbiten här i stan i flera timmar för det var ju "kattens dag"! Vi är några vip-are som brukar synas i affären och prata om vårt stora gemensamma intresse, - katter:). Det är alltid lika trevligt att stå och babbla med likasinnade, vi älskar att diskutera våra katter och deras beteende och personligheter. Man får sig en hel del goa skratt när folk berättar om vilka tokigheter deras katter kan ställa till med, det är härligt! Mina är ju inte sämre, jag har många roliga historier att berätta. Man blir så glad när man får prata fritt om dem utan att folk tycker man blir tjatig hihi;). 
Vi drack massa glögg, åt pepparkakor, gick tips-runda och gosade med två härliga perserkatter som hälsade på hela dagen. Hur mysiga som helst! Jag älskar att träffa på och lära sig mer om andra raser än den jag själv har:).
 
På kvällen var vi på restaurang tillsammans med min familj och min brors sambos familj. Blev ett stort sällskap med alla respektive och syskon. Första gången vi träffade dem och det flöt på bra, vi hade massa att prata om. Så roligt att lära känna nya människor tycker jag. Maten var väl inte super, inte servicen heller, men vi hade i alla fall trevligt. Blir alltid mycket frågor om magen och bebis, och det är bara roligt när folk intresserar sig, jag tycker ju om att prata om min lille bebis såklart, hur kan man inte göra det?:)
 
Igår var det söndag och första advent, såå mysigt! Första snön kom ju också. Den är jag inte lika nöjd med, tycker mest den är ivägen nu när man är vuxen och vill kunna köra på vägarna utan att hamna i diket.. Jag tycker det är lite obehagligt att köra när det är så halt och man vet inte vad som kan hända..usch. Det är ljust och fint med snö, men i så fall räcker det med liiite, det behöver inte bli flera decimeter, huu. Vi är inte vana vid såna vintrar här nere i söder, men dem senaste åren har ju varit hemska! Hoppas det håller sig lite lagom denna vintern.. Annars får jag väl gå i idé tills den är över. Blir nog lättare sen när bebis kommer så har jag mysigt sällskap och kan stanna inne och gosa hela dagarna med den lille och katterna;). 
 
Hursomhelst så åt vi en mysig frukost igår och tände första ljuset förstås. Sen åkte vi till pappas jobb och spelade badminton och pingis, så roligt! Lite jobbigt att springa runt med en stor mage dock hehe, men det går alltid bättre än jag tror, jag har aldrig haft problem att röra på mig trots mina extrakilon. Jag har faktiskt bättre kondition än många andra, och älskar att träna, bollsporter är det bästa. Alla i min familj är likadana så vi gör mycket sånt ihop. Det är härligt:).
 
Vid halv två åkte vi ut till pappas ena syster och fick glögg, middag och fika. Var supermysigt med min familj, båda mina fastrar och alla kusiner! Jag är äldst och har alltid tyckt att mina kusiner är så små, men nu har alla vuxit till sig och blivit väluppfostrade, roliga och mysiga ungdomar:). Nu kan vi prata om allt möjligt och ha riktigt trevligt tillsammans på ett annat vis, innan skulle man springa efter dem och leka och fick aldrig sitta still. Fast nu kommer det ju en liten till släkten igen, vår bebis, och det ska bli underbart att umgås allihopa. Alla tycker det ska bli jätte roligt med en bebis och dem kommer nog bråka om vem som ska få hålla och gosa först, haha.
 
JAG LÄÄÄÄNGTAR!! Vi längtar. Alla längtar. Åh, älskade bebis!
 
Mamma & pappa längtar efter dig, bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela