hellomaddyhellobaby.blogg.se

En tjockis på tjocken - mitt liv som rund & gravid 25-årig tjej i en liten & tråkig men fin stad i söder tillsammans med min sambo & två norska skogisar.:><3

Man måste älska fredagar!

Publicerad 2012-11-23 13:21:30 i

Sicken natt jag haft. Katterna har gått på nåt tror jag, så galna som dem varit. För mycket kattmynta? Hehe.
Nej det blev inte mycket till sömn i alla fall. Bebis har också varit pigg som en mört, blir väl ett nattdjur med, precis som kisarna;). Men jag är ju själv en nattuggla, så det ska jag väl klara av? Dock har ju graviditeten ändrat dem vanorna jag hade innan, i början var man ju som en zombie dygnet runt och det spelade ingen roll hur mycket man sov, ändå lika hopplöst trött. Därför sov jag hursomhelst till 10 idag, och det behövdes väl:). 
 
Jag tycker så mycket om fredagar, det känns bara så mysigt när det är fredag, förstår varför alla pratar om fredagsmys jämt. Fredagar = mys. Helt enkelt:). Det bästa är ju dessutom att man inte jobbar längre, för fredagar inför jobbhelg var ju ingen hit. Jag är undersköterska och jobbade varannan helg innan. Nu har jag varit sjukskriven i några veckor, fast på tisdag går jag på min havandeskapspenning. Inom vården får man nästan alltid gå hem 2 månader innan BF, vilket är himla bra då det är ett så tungt jobb, både psykiskt och fysiskt. 
Jag har ju mått oförskämt bra under denna graviditet, knappt haft några symtom alls och inget ont. Förutom senaste veckan då jag fått ont i svanken, man är ju rätt tung nu;). Klart det tar på ryggen att bära upp allt detta.
 
Min kära sambo slutar 16 idag och då ska vi handla till ikväll då mina föräldrar kommer på middag. Tänkte slå till med 3-rätters, jag tycker det är så roligt att bjuda andra på mat och anstränga sig lite extra ibland. Men det blir ingen nobelmiddag för det, så kul ska vi inte ha, hehe. Det ska bli himla mysigt och trevligt i alla fall! Vi umgås väldigt mycket med min familj och det älskar jag, vi är så nära allihopa och det är underbart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela