hellomaddyhellobaby.blogg.se

En tjockis på tjocken - mitt liv som rund & gravid 25-årig tjej i en liten & tråkig men fin stad i söder tillsammans med min sambo & två norska skogisar.:><3

Besök hos bm

Publicerad 2012-11-30 13:33:15 i

Idag har vi varit hos barnmorskan, pratat och kollat lite. Allt såg bra ut, alla värden var bra. Förutom min vikt då, men jag har en väldigt snäll och förstående barnmorska, hon är helt underbar, hon dömer inte.. Säger att det faktiskt är "två" som väger, jag delar ju min kropp med en liten människa till just nu.. :) Det är ju inte bra att vara en tjockis, men som sagt så gör jag mitt bästa och efter förlossningen blir det andra bullar. Eller inga bullar alls för den delen:p. Det är inte snyggt heller, men framförallt ohälsosamt. Inget av det är ju roligt.. Såå inte värt det.
Den lille låg med huvudet nedåt, men hade inte fixerat sig fullt än, h*n är fortfarande rörlig därinne:). Hjärtljuden låg som vanligt, högt och bra hör man det lilla hjärtat banka, alltid lika häftigt att få lyssna! 
Blev himla nöjd med sf-måttet idag också, det låg nästan precis på medelkurvan, skönt tycker jag. H*n får inte växa för fort inne i magen, lagom är bäst;). 
Huvudsaken är ju ändå att min lille plutt mår bra där inne i magen, och växer som h*n ska, allt annat ordnar sig. Är såå glad och tacksam att lillen mår fint, man blir lika lycklig varje gång över att få höra det.
 
Nu ska jag och Alex städa lite här hemma, och sätta upp stjärnor och annat julemys:). Älskar det! Man blir lika glad varje gång. Och lika arg när katterna sen välter granen, biter sönder sladdar, tuggar på pappersstjärnor och släpar runt på och gömmer tomtar:p. Men! så är det att ha busiga, livliga djur, och många gånger blir man full i skratt åt dem, de är ju helt underbara och jag älskar dem så! Hade aldrig velat vara utan dem, de förgyller så mycket.❤ Mina charmtroll, som man ibland blir helt tokig på, det går dock oftast över efter typ en minut;). Går inte att vara arg på dem när de är så söta och roliga, haha. Vilka personligheter:).
 
Jag & min söööta lillebror för några år sedan på julafton:).

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela