hellomaddyhellobaby.blogg.se

En tjockis på tjocken - mitt liv som rund & gravid 25-årig tjej i en liten & tråkig men fin stad i söder tillsammans med min sambo & två norska skogisar.:><3

Hann inte skriva..

Publicerad 2012-11-25 11:23:13 i

Tusan ja! Hann faktiskt inte skriva något igår, blev en fullspäckad dag. Jag och min sambo Alex sov ut igår morse, han börjar ofta jobba vid sju så det är ju skönt när man väl är ledig. Och det är så mysigt att vakna upp tillsammans:). Det saknar man när han jobbar så mycket och då oftast är borta när jag vaknar sen.
 
Vi åt en god frukost med massa tända ljus och bara njöt av varandras sällskap. Härligt! Sen ringde min mamma och ville att vi skulle komma ut till dem och fika en stund. Så först åkte vi förbi affären och handlade lite grejer till kvällen, sen ut till mamma och pappa. Vi tog med oss egenbakade lussekatter, riktigt god fika:). Älskar lussekatter!♥ Hihi. Blev en ganska lång promenad också, jätteskönt eftersom solen dessutom passade på att kika fram en stund. 
 
Vi åkte hem på em och fixade lite inför att våra goda vänner med dotter skulle komma på middag. Så det blev ytterligare en 3-rätters vi bjöd på, så himla kul och mysigt! Är riktigt nöjd med helgen än så länge, vi har haft så trevligt:).
 
Idag är det söndag och vi går in i en ny vecka - 32! Tiden går verkligen, fast ändå för sakta, det är konstigt det där. Men när man längtar varje vaken sekund så känns dagarna och framförallt veckorna, otroligt långa.. Då är det tur om man kan umgås med fina människor och ha en massa att göra, för då går det ändå liiiite fortare.. ;)
Det står egentligen inte så mycket om denna vecka. Det är mest att bebis växer på sig mer för varje dag. Väger nu ca 2kg och är 42-44cm från topp till tå. Om den skulle födas nu har den mycket goda chanser att överleva och må bra. Det känns ju ändå fantastiskt! Lillen får gärna stanna ett tag till i magens trygga vrå, men det känns ändå skönt att veta att h*n förmodligen skulle klara sig okej om h*n ville titta ut i alla fall. Min lilla plutt-skrutt.
 
Jag mår fint, det enda är att jag får ont i svanken emellanåt, inte precis hela tiden, men det beror väl lite på vad jag gör/gjort under dagen. Oftast kommer det framåt kvällen, när man hållt igång en hel dag och det är inte konstigt när man är så pass tung nu..
 
Idag ska vi på kalas och fira både Alex bror och mamma, det ska bli trevligt. Ska bli bjudna på exotisk planka och säkert massa annat gott, så vi behöver nog inte äta nån mer middag sen:). 
 
Nu måste jag rusa in i duschen och göra mig iordning!
 
Stooora magen vecka 32! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela