hellomaddyhellobaby.blogg.se

En tjockis på tjocken - mitt liv som rund & gravid 25-årig tjej i en liten & tråkig men fin stad i söder tillsammans med min sambo & två norska skogisar.:><3

Hoppsan.

Publicerad 2012-11-29 15:29:00 i

3 dagar sen jag skrev, vad duktigt. Nåväl, man ska väl blogga för att det är roligt, inte ett tvång? När man känner för det..
 
Det har varit fullspäckade dagar, det ska hända så mycket samtidigt, massa folk att träffa och saker att göra och pyssla med. Men jag tycker bara det är kul! Jag vill inte sitta fast i vår lägenhet och glo i väggen hela dagarna, hehe. Jag behöver sysselsätta mig också, annars går dagarna Alldeles för långsamt. Ju mer man donar med, desto fortare går tiden, desto fortare närmar vi oss BF:).
 
Det blir bara värre och värre att kunna sova bra. Jag känner av lite klåda på natten, och det kliar som tusan! När man väl börjat klia dessutom, går det ju inte att sluta.. så hopplöst, suck. Sen är det lite jobbigt att inte kunna ligga som man vill, magen är ivägen nu. Det är svårt att somna när man ligger på "fel" sätt.. Så när man väl lyckats somna en stund, vaknar man av att blåsan håller på att sprängas, upp och kissa och sen börjar allt om igen.. :/ 
Inte alltid lätt att vara gravid, men det är sådant man får ta, såå värt det i alla fall ju! Massa mysigt också förstås.♥
 
Imorgon ska vi till barnmorskan igen, är ju tätare besök nu, 2 veckors mellanrum bara. Känns som man springer där hela tiden, men det är mest roligt:). Alltid lika härligt att höra de söta hjärtljuden och spännande att mäta magen, se vart på kurvan man ligger. Sen vi började mäta har jag legat precis över genomsnittskurvan. Inget onormalt eller konstigt, så länge man ligger "inom ramarna". Men jag har börjat oroa mig för att det ska vara en "jätte" bebis.. Jag drömmer hela tiden att jag föder en 6-7 kilos koloss, haha. 
Hoppas faktiskt att kurvan går lite mer rakt istället för uppåt imorgon. Men det återstår att se. Kommer ju givetvis älska min bebis hur stor eller liten den än är. Är väl bara lite rädd för att kunna föda fram en sådan stoor bebis.. Att man ska spricka en massa och sånt. Men det löser sig säkert! Finns ju massa bra hjälp och duktiga människor.
 
Ikväll kommer mina två, älskade bröder hit. Vi ska äta lite middag tillsammans, spela tv-spel och se film. Bara umgås, mysa och ha roligt. Vi står varandra väldigt nära, har alltid gjort och det är så värdefullt för mig. Martin är 23 och Mattias 16, så han är lite sladdis:). Det var helt underbart att få ett syskon när man var 9, jag gosade, lekte och hjälpte till med honom hur mycket som helst! Min lilla ängel. Han kom in som en liten sol i våra liv, och det finns ingen finare människa på denna jord. Det går inte att beskriva hur mycket han betyder för mig. Båda mina bröder är fantastiska, skulle aldrig klara mig utan dem.♥
 
Mina snygga bröder & jag.♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela